Służy zebraniu informacji potrzebnych do opracowania opinii psychologicznej dziecka, jak również pomaga w postawieniu wstępnych diagnoz, dzięki zidentyfikowaniu symptomów i ich odpowiedniemu przyporządkowaniu do określonych zaburzeń.
Łączny czas trwania: 50 min. Kto prowadzi? Psycholog.
DIAGNOZA OBEJMUJE TAKIE OBSZARY JAK:
- ADHD, - autyzm, - zaburzenia zachowania, - zaburzenia obsesyjno-kompulsywne, - nieprawidłowo kształtująca się osobowość, - zaburzenia lękowe i depresyjne, - dysforia płciowa i inne.
DLACZEGO WARTO?
1. Planowanie terapii i wsparcia - Diagnoza pozwala na dobranie odpowiednich metod terapii, interwencji psychologicznej lub edukacyjnej. 2. Pomoc w podejmowaniu decyzji życiowych - Może pomóc w wyborze ścieżki kariery, dostosowaniu warunków pracy lub edukacji do indywidualnych potrzeb. 3. Dokumentacja dla instytucji i specjalistów - Może być potrzebna do uzyskania orzeczenia o niepełnosprawności, dostosowania warunków egzaminacyjnych, czy przyznania wsparcia w szkole lub pracy.