Diagnoza funkcjonalna PEP-R

Służy ocenie aktualnego wieku rozwojowego dziecka wraz ze sferą najbliższego rozwoju, która określa możliwości nauki w najbliższym czasie. Test jest przeznaczony dla dzieci w wieku od 6 miesiąca życia do 7 lat. Diagnoza jest szczególnie użyteczna przy układaniu planów terapeutycznych oraz wspomagającą przy diagnozowaniu zaburzeń rozwojowych dzieci tj. autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia rozwoju mowy, inne zaburzenia rozwoju. Program terapeutyczny – opracowany na podstawie diagnozy – zawiera praktyczne wskazówki dla rodziców do pracy z dzieckiem w domu przy użyciu sprzętów domowych i podstawowych pomocy edukacyjnych.

Łączny czas trwania: 180 min.
Kto prowadzi? Certyfikowany diagnosta.           

PO CO STOSUJE SIĘ PEP-R?

-Aby określić poziom rozwoju dziecka w różnych obszarach funkcjonowania.
-Identyfikacja mocnych stron i trudności, co pozwala na dostosowanie terapii i edukacji.
-Pomoc w planowaniu indywidualnych programów terapeutycznych.
KIEDY STOSOWAĆ PEP-R?

-Gdy podejrzewa się autyzm, opóźnienie rozwoju lub inne trudności neurorozwojowe.
-Podczas diagnozy i oceny postępów terapii.
-Przy opracowywaniu indywidualnych programów edukacyjnych i terapeutycznych.
DLA KOGO?

-Dzieci w wieku 6 miesięcy – 7 lat (lub starszych, jeśli poziom funkcjonowania jest niższy).
-Szczególnie dla dzieci z autyzmem, opóźnieniem rozwoju, trudnościami w komunikacji czy niepełnosprawnością intelektualną.
CO OCENIA PEP-R?

Poziom rozwoju w obszarach:
-Koordynacja wzrokowo-ruchowa
-Percepcja
-Motoryka duża i mała
-Komunikacja
-Funkcjonowanie poznawcze
Polityka prywatnościCentrum Diagnozy i Terapii Zdrowy Smyk 2021Realizacja: ZebraWeb
star