Służy ocenie aktualnego wieku rozwojowegodziecka wraz ze sferą najbliższego rozwoju, która określa możliwości nauki w najbliższym czasie. Test jest przeznaczony dla dzieci w wieku od 6 miesiąca życia do 7 lat. Diagnoza jest szczególnie użyteczna przy układaniu planów terapeutycznych oraz wspomagającą przy diagnozowaniu zaburzeń rozwojowych dzieci tj. autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia rozwoju mowy, inne zaburzenia rozwoju. Program terapeutyczny – opracowany na podstawie diagnozy – zawiera praktyczne wskazówki dla rodziców do pracy z dzieckiem w domu przy użyciu sprzętów domowych i podstawowych pomocy edukacyjnych.
Łączny czas trwania: 180 min. Kto prowadzi? Certyfikowany diagnosta.
PO CO STOSUJE SIĘ PEP-R?
-Aby określić poziom rozwoju dziecka w różnych obszarach funkcjonowania. -Identyfikacja mocnych stron i trudności, co pozwala na dostosowanie terapii i edukacji. -Pomoc w planowaniu indywidualnych programów terapeutycznych.
KIEDY STOSOWAĆ PEP-R?
-Gdy podejrzewa się autyzm, opóźnienie rozwoju lub inne trudności neurorozwojowe. -Podczas diagnozy i oceny postępów terapii. -Przy opracowywaniu indywidualnych programów edukacyjnych i terapeutycznych.
DLA KOGO?
-Dzieci w wieku 6 miesięcy – 7 lat (lub starszych, jeśli poziom funkcjonowania jest niższy). -Szczególnie dla dzieci z autyzmem, opóźnieniem rozwoju, trudnościami w komunikacji czy niepełnosprawnością intelektualną.
CO OCENIA PEP-R?
Poziom rozwoju w obszarach: -Koordynacja wzrokowo-ruchowa -Percepcja -Motoryka duża i mała -Komunikacja -Funkcjonowanie poznawcze