Konsultacja - to rozmowa z rodzicem, opiekunem odnośnie tego, co chciałby usprawnić u swojego dziecka, u którego pojawiła się obniżoną sprawność manualną objawiająca się niekształtnością liter, nieprawidłowym trzymaniem narzędzia pisarskiego, szybką męczliwością ręki i niechęcią do wykonywania prac manualnych oraz zaburzoną percepcją wzrokowo – słuchowo – ruchową.
Diagnoza - jest podstawą, która pozwala wytyczyć cele oraz przygotować indywidualnie dobrany plan terapii dla danego dziecka.
Terapia - uczy cierpliwości i stymuluje koncentrację uwagi. Stanowi doskonałe uzupełnienie terapii logopedycznej, dzięki silnej podstawie neurofizjologicznej. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb i sprawności każdego dziecka. Rozpoczynając terapię należy dokonać wnikliwej obserwacji i diagnozy dziecka nie tylko pod kątem funkcjonowania samej ręki, ale także ewentualnych zaburzeń i dysfunkcji całego organizmu.
Terapia skierowana jest przede wszystkim do dzieci wykazujących:
Celem terapii są: