Konsultacja- to rozmowa z rodzicem odnośnie tego, co chciałby usprawnić u swojego dziecka, u którego pojawiła się obniżona sprawność manualna objawiająca się niekształtnością liter, nieprawidłowym trzymaniem narzędzia pisarskiego, szybką męczliwością ręki i niechęcią do wykonywania prac manualnych oraz zaburzoną percepcją wzrokowo – słuchowo – ruchową.
Diagnoza- jest podstawą, która pozwala wytyczyć cele oraz przygotować indywidualnie dobrany plan terapii dla danego dziecka. Podczas diagnozy oceniane są umiejętności w zakresie dużej i małej motoryki, w tym w szczególności umiejętności grafomotoryczne (rodzaj chwytu narzędzia pisarskiego, poziom rysunku), analizowane są potencjalne przyczyny ograniczeń dziecka w zakresie sprawności manualnej. Oceniane są również następujące aspekty funkcjonowania dziecka:
Terapia- uczy cierpliwości i stymuluje koncentrację uwagi. Stanowi doskonałe uzupełnienie terapii logopedycznej, dzięki silnej podstawie neurofizjologicznej. Ćwiczenia dobierane są przez terapeutę indywidualnie do potrzeb i sprawności każdego dziecka. Rozpoczynając terapię należy dokonać wnikliwej obserwacji i diagnozy dziecka nie tylko pod kątem funkcjonowania samej ręki, ale także ewentualnych zaburzeń i dysfunkcji całego organizmu. Terapia skierowana jest przede wszystkim do dzieci wykazujących: